Wirtualne światy IBM-a
29 kwietnia 2007, 10:06IBM ogłosił, że ma zastosować procesory Cell BE, które stanowią mózg konsoli PlayStation3, w swoich komputerach typu mainframe. Zadaniem takich maszyn byłaby obsługa światów wirtualnych przyszłości.
Drugie życie Ziemian
27 kwietnia 2007, 07:35Eksperci uważają, że do końca roku 2011 około 80% aktywnych użytkowników Sieci oraz przedsiębiorstw z listy Fortune 500 będzie posiadało "drugie życie” w przestrzeni wirtualnej. Zdaniem analityków firmy Gartner, firmy nie mogą lekceważyć światów wirtualnych.
Zabito jednego z ostatnich lampartów amurskich
23 kwietnia 2007, 18:20Lampart amurski (Panthera pardus orientalis) jest gatunkiem skrajnie zagrożonym wyginięciem. Niestety, myśliwi z Dalekiego Wschodu Rosji zabili jedną z 7 żyjących na wolności samic tego kota — poinformował WWF.
Niebezpieczna skala nano
16 kwietnia 2007, 11:04Wprowadzaniu nowych materiałów często towarzyszą obawy o ich wpływ na środowisko naturalne i zdrowie człowieka. Ma to zastosowanie również w dziedzinie elektroniki, w której coraz częściej pojawiają się np. nanorurki i rozwija się nanotechnologia.
Naukowcy przyspieszają sieci P2P
16 kwietnia 2007, 08:33Opracowano nową technologię wymiany plików, której zadaniem jest przyspieszenie działania sieci P2P. Zdaniem jej twórców wymiana plików w takich sieciach może odbywać się nawet pięciokrotnie szybciej niż obecnie.
Dobry start Windows Compute Cluster Server
10 kwietnia 2007, 13:14Microsoftowy system dla klastrów komputerowych Windows Compute Cluster Server (CCS) zaczyna odnosić sukcesy. Obecnie rynek klastrów jest niemal całkowicie zdominowany przez Linuksa.
FBI wkroczyło do kasyna w Second Life
4 kwietnia 2007, 14:48Agenci FBI na zaproszenie firmy Linden Lab odwiedzili wirtualne kasyno w grze Second Life. Rząd USA na razie nie zdecydował, jak traktować wirtualny hazard.
Papier jabłkiem pachnący
31 marca 2007, 15:33Włoski wynalazca opracował papier wytwarzany z jabłek i zaopatruje w niego biura z najbardziej jabłczanego regionu swojego kraju.
Czy robotom przydałby się sen?
26 marca 2007, 11:39W swojej ostatniej pracy pt. What Do Robots Dream Of? Christoph Adami, profesor nauk stosowanych z Keck Graduate Institute w Claremont, udowadnia, że roboty nie różnią się od nas, ludzi, tak bardzo, jak mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać. Naukowiec twierdzi, że maszyny także potrzebują stanu odmiennego od czuwania, czyli czegoś przypominającego sen.
Wirtualne wyścigi to realne zagrożenie na drodze
19 marca 2007, 11:27Osoby grające w komputerowe gry z wyścigami jeżdżą bardziej ryzykownie i agresywnie w realnym świecie, powodując więcej wypadków - zaobserwowali psycholodzy z Ludwig-Maximilians University w Monachium. Rzadsze wirtualne ściganie wiązało się z ostrożniejszym zachowaniem za kółkiem.